بیمه معلم

بیمه معلم
پیوندهای روزانه

بیمه عیوب اساسی و پنهان ساختمان(تضمین کیفیت)🏠


 این بیمه نامه هرگونه خسارت وارد به سازه‌های اصلی و جانبی ساختمان ناشی از طراحی غلط (خلاف استانداردها، قوانین و مقررات، انجام محاسبات نادرست و ...)، مواد یا مصالح معیوب و اجرای نادرست کار (اجرای ضعیف یا نادرست توسط پیمانکار یا مجری در بخشهای استراکچرال، مکانیکال یا الکتریکال) که درطی اعتبار بیمه‌نامه به بیمه‌گر اعلام میشود و در زمان اتمام عملیات ساختمانی و ابلاغ گزارش تأیید بازرس فنی بیمه‌گر، آشکار نشده باشد بشرح زیر:



سازه‌های ساختمان شامل پی، اسکلت، سقف و سفتکاری، ده سال.
نمای ساختمان، پنج سال.
عایق‌های رطوبتی ساختمان، پنج سال.
تجهیزات و تأسیسات مکانیکی و تأسیسات برقی، آسانسورها، سه سال.

موضوع مورد بیمه:👇

عبارتست از کل بنا یا هر ساختمان از بنا شامل ساختمان‌های مسکونی، مسکونی اداری و مسکونی تجاری.

یمه‌گذار در بیمه این بیمه نامه:👇

مجریان، مالکین اولیه ساختمان و یا هر شخص حقیقی یا حقوقی که متعهد پرداخت حق بیمه است.

سرمایه مورد بیمه:👇

🔹ارزش کارهای سازه مبلغ کل برآورد انجام کار برای احداث سازه‌های اصلی و جانبی
 🔹ارزش سایر کارهای انجام شده مانند محوطه‌سازی، احداث جاده‌های مورد نیاز،استخر، برج آب، پل وسیله نقلیه یا عابر و ... 
🔹هزینه جلوگیری از تخریب یا توسعه خسارت در صورت درخواست بیمه‌گذار به میزان حداکثر 20٪ مجموع مقادیر «1» و «2» خواهد بود.
🔹 هزینه پاک سازی و برداشت ضایعات در صورت درخواست بیمه‌گذار به میزان حداکثر 10٪ مجموع مقادیر «1» و «2» خواهد بود.
🔹هزینه‌های حرفه‌ای کلیه هزینه‌ها از تهیه نقشه تا گرفتن جواز یا مقاوم‌سازی که در صورت درخواست بیمه‌گذار به میزان حداکثر 10٪ مجموع مقادیر «1» و «2» خواهد بود.

مخاطبین بیمه نامه:👇

کلیه سازندگان یا مالکین اولیه ساختمان در قبال عیوب اساسی و پنهان ساختمان به این بیمه نامه نیاز دارند.

ذینفعان در بیمه:👇 

مالکین ساختمان در زمان بهره‌برداری و پوشش بیمه‌نامه

مدت بیمه:👇

ده سال از تاریخ تکمیل کار یا صدور گواهی پایان‌کار کلی ساختمان توسط شهرداری با تأیید بازرس فنی بیمه‌گر. لازم بذکرست که صدور بیمه‌نامه همزمان با شروع فعالیت ساخت و ساز میباشد ولی تاریخ شروع پوشش بیمه‌ای، سرمایه قطعی بیمه‌نامه و حق بیمه قطعی براساس گزارش بازرس فنی بیمه‌گر طی الحاقی به بیمه‌گذار ابلاغ خواهد شد.

البته باید اضافه کنم بدلیل نداشتن اطلاع مالکین جهت خرید بیمه نامه تا زمان پایان کار این بیمه در آخر بعد از بازدید کارشناس صادر میگردد اما در بیمه نامه یک سری شرایط مانند عایق های رطوبتی استثناء میشود

خسارت های تحت پوشش:👇

🔹دو سال اول از تاریخ شروع پوشش بیمه‌ای  جبران هر نوع خسارت فیزیکی وارد به سازه‌های اصلی و جانبی ساختمان بعلت عدم رعایت استانداردها
 🔹سال سوم تا دهم از تاریخ شروع پوشش بیمه‌ای جبران هر نوع خسارت فیزیکی وارد به سازه‌های اصلی و جانبی ساختمان ناشی از نقص در سازه‌های اصلی ساختمان بعلت  یکی از خطرات تحت پوشش در بیمه‌نامه

سازه‌های اصلی ساختمان عبارتند از:👇
کلیه سازه‌های باربر اصلی برای پایداری یا استحکام ساختمان شامل پی‌ها، ستونها، تیرها، بادبندها، تمام دیوارها و سقفها.

سازه‌های جانبی ساختمان عبارتند از:👇
کلیه اجزای غیرباربر ساختمان شامل نازک‌کاری مانند درب‌ها و پنجره‌ها، اندودها، کاشی‌کاریها، کف‌پوشها، عایقکاریها و تأسیسات الکتریکی و مکانیکی ثابت.

بازرس فنی بیمه‌گر در بیمه:👇

شخصی حقوقی است که از طرف بیمه‌گر وظیفه کنترل، بررسی و صدور گواهی تأیید آزمایشات، نقشه‌ها، مقادیر کار و اسناد مشابه مربوط به ساختمان و یا هر موضوع مورد نیاز بیمه‌گر و دیگر مدارک مربوط به ساختمان به منظور ارزیابی و تعیین میزان ریسک تحت پوشش این بیمه‌نامه را بعهده دارد.

نظارت بازرس فنی از ابتدای گرفتن جواز کار و شروع عملیات ساختمانی شروع گردیده و تا اتمام کار و دریافت گواهی پایان کار کلی از شهرداری ادامه می‌یابد و باید در هر مورد کلیه مدارک به بازرس بیمه‌گر ارائه شود.
لازم به ذکرست که بازرس فنی نمی‌تواند هیچ گونه نظر انتقادی یا پیشنهادی بر روی طراحی یا روش کار به بیمه‌گذار داشته باشد و صرفاً باید عدم رعایت استانداردها را کنترل نماید؛ همچنین بازرس فنی نمی‌تواند مستقیماً به بیمه‌گذار از لحاظ عدم رعایت استانداردها یا اصلاح کار و یا احیاناً توقف کار اعمال نظر نماید و بایستی نظرات و مطالب خود را در قالب گزارش تهیه شده در اختیار بیمه‌گر قرار دهد تا بیمه‌گر طی یک نامه رسمی به بیمه‌گذار اعلام نماید.

در صورت مشاهده هر نوع عیب یا نقص، بازرس بیمه‌گر مراتب را از طریق بیمه‌گر به بیمه‌گذار اعلام می‌نماید و پس از رفع موارد مشاهده شده باید تأییدیه بازرس بیمه‌گر اعلام گردد در غیر این صورت موارد معیوب از شمول پوشش بیمه‌ای مستثنی شده یا نرخ حق بیمه بالاتر رفته و یا اساساً از پذیرش ریسک خودداری می‌گردد. همچنین مراتب از طریق بیمه‌گر به مراجع صدور پایان کار شهرداری‌ها جهت اقدامات مقتضی اعلام می‌گردد.