بیمه معلم

بیمه معلم
پیوندهای روزانه

بیمه معلم با عنوان اولیه "شرکت بیمه صادرات و سرمایه گذاری" در سال 1373 با مشارکت نظام بانکی و به منظور توسعه فعالیتهای صادراتی و ارائه پوششهای بیمه های اعتباری در مقابل ریسکهای موجود، تاسیس گردید.
در تیرماه سال 1386، پس از واگذاری بخش عمده سهام شرکت و براساس تصمیم سهامداران جدید، نام شرکت به " بیمه معلم " تغییر یافت. 
این شرکت توانست به تدریج دامنه فعالیتهای خود را توسعه داده و موفق به اخذ مجوز فعالیت از بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران در کلیه رشته های بیمه زندگی و غیر زندگی و اتکائی گردد.   
هم اکنون شرکت بیمه معلم در بازار بیمه کشور به عنوان قدیمی ترین شرکت بیمه خصوصی، در عرضه کلیه خدمات بیمه ای فعال می باشد و شمار زیادی از هموطنان گرانقدر به ویژه فعالان اقتصادی کشور از محصولات و خدمات این شرکت بهره مند می باشند.

ترکیب سهامدارن بیمه معلم

شرکت بیمه معلم در بازار بیمه کشور به عنوان قدیمی ترین شرکت بیمه خصوصی، در عرضه کلیه خدمات بیمه ای فعال می باشد و شمار زیادی از هموطنان گرانقدر به ویژه فعالان اقتصادی کشور از محصولات و خدمات این شرکت بهره مند می باشند.


ترکیب سهامداران شرکت بیمه معلم (سهامی عام)


1ـ صندوق سرمایه گذاری فرهنگیان

2ـ شرکت سرمایه گذاری کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران

3ـ بانک صارات ایران

4ـ بانک سرمایه

5ـ شرکت سرمایه گذاری وساختمانی تجارت (وابسته به بانک تجارت)

6ـ کارگزاری بانک توسعه صادرات

7ـ شرکت بازرسی مهندسی و صنعتی ایران

8ـ شرکت ساختمانی معلم

9ـ شرکت سرمایه گذاری راستین نوین کیش

10ـ شرکت مدیریت طرح و توسعه آینده پویا

11ـ شرکت گروه راهبران اقتصادی آرمان

12ـ شرکت کاونده


پس ازتغییرترکیب سهامداران وبه دنبال آن تغییر مدیریت دربیمه معلم ، سطح عملکرد این شرکت به طورقابل توجهی ارتقا یافت، به طوری که آمارهای قابل اتکا بیمه مرکزی ایران ازعملکرد صنعت بیمه کشورنشان داد در 9ماه اول پس ازتغییرسهامداران و رویکرد جدید مدیریت تولید حق بیمه این شرکت بیش از 700 درصد رشد داشت که درآن زمان بالاترین رشد ازلحاظ تولید حق بیمه و تعداد بیمه نامه دربین شرکت های بیمه کشوربود. کارشناسان صنعت بیمه از این دوره تحت عنوان حیات مجدد بیمه معلم یاد می‌کنند.

همچنین این شرکت نخستین شــرکت فعال در زمینه بیمه هاى اعتبارى و اعتبار صادرات کالا و نخستین شرکت بیمه اى داراى گواهینامه تعهد به تعالى بر پایه مدل EFQM است. همچنین دریافت گواهینامه سیستم مدیریت کیفیت (ISO9001:2000)، دریافت گواهینامه مدیریت شکایات مشتریان (ISO10002:2004) و دریافت گواهینامه مدیریت رضایت مشتریان (ISO10004:2012) از افتخارات این شرکت است. شرکت بیمه معلم نخستین شرکت بیمه خارجى ثبت شده در کشور عراق و داراى دفتر ارتباطى در کشور آذربایجان، نخستین شرکت بیمه داخلى فعال در زمینه بیمه هاى P&I و امور تخصصى کشــتى و حمل و نقل دریایى و یگانه شــرکت بیمه ارائه دهنده خدمات بیمه اى جامع (در رشته هاى غیردرمان) به جامعه شریف فرهنگیان است. شرکت بیمه معلم بهترین بیمه گر پوشش دهنده خدمات دریایى در جشنواره اقتصاد دریا شناخته شده و دریافت تندیس برترین هاى روابط عمومى کشور، دریافت گواهینامه رعایت حقوق مصرف کنندگان در ســه دوره متوالى و کســب رتبه نخســت در بین شرکت هاى بیمه در آزمون هاى صلاحیت حرفه اى بیمه بخشى از دستاوردهاى بیمه معلم است.