بیمه معلم

بیمه معلم
پیوندهای روزانه

ینکوترمز  INCOTERMS (International Commercial Terms) : 1936

اینکوترمز به مجموعه ای از ااصطلاحات متداول در تجارت بین المللی کالا اطلاق می شود که رسمیت آنها توسط اتاق بازرگانی بین المللی تایید شده است.

به کار گیری این اصطلاحات در قراردادهای فروش کالا موجب قطعی شدن حقوق و تعهدات طرفین معامله در چهارچوب مقررات موضوعه در این اصطلاحات می شود ، بطوریکه جایی برای سوء تفاهم های احتمالی باقی نمی ماند.

EXW : EX works

منظور از این اصطلاح آن است که فروشنده ، کالا ار در محلی که خود تعیین می کند (کارخانه ، انبار ، ... ) به صورت آماده برای حمل به خریدار تحویل می دهد و از تاریخ حمل کلیه هزینه ها بر عهده خریدار است.

FCA : Free carrier 

این اصطلاح بیانگر آن است که فروشنده ، کالا را پس از پرداخت حقوق و عوارش مربوط به صادرات به حمل کننده ای که توسط خریدار معرفی شده ، تحویل میدهد . در صورتی که محل تعیین شده انبار یا کارخانه ی فروشنده باشد ، هزینه بارگیری به عهده فروشنده است و در غیر اینصورت هزینه بر عهده خریدار است.


FAS : Free alongside ship

منظور از این اصطلاح تحویل کالا در کنار کشتی است و فروشنده ملزم به ترخیص کالا برای صدور است و در نتیجه هزینه های مربوط به بازبینی کیفیت کالا ، اندازه گیری ، توزین ، شمارش که لازمه تحویل کالا است نیز بر عهده فروشنده است.


FOB : Free on board

منظور از این اصطلاح تحویل کالا بر روی عرشه کشتی است و هزینه های مربوط به انتقال کالا بر روی عرشه کشتی و ترخیص کالا جهت صادرات بر عهده فروشنده است.


CFR : Cost and freight

این اصطلاح که قیلا C&F بوده به معنای آن است که قیمت کالا و کرایه حمل آن تا بندر مقصد در نظر گرفته می شود و فروشنده باید هزینه ها و کرایه حمل کالا تا بندر مقصد را بپردازد ولی مسئولیت فقدان خسارت وارده به کالا، هم چنین هر گونه هزینه ی اضافی ناشی از حوادثی که پس از زمان تحویل ایجاد شود بر عهده خریدار است.


CIF : Cost insurance and freight

در این اصطلاح قیمت کالا و کرایه حمل تا بندر مقصد و حق بیمه ی حمل کالا در نظر گرفته میشود و هزینه های مربوط به ترخیص کالا جهت صدور و حمل کالا تا بندر مقصد و نیز بیمه ی کالا بطور کامل (بر اساس این اصطلاح فروشنده فقط ملزم به تحصیل حداقل پوشش بیمه است) بر عهده ی فروشنده است اما مسئولیت فقدان یا خسارت های وارده به کالا همچنین هر گونه هزینه های اضافی ناشی از حوادثی که پس از زمان تحویل ایجاد شود بر عهده خریدار است.


CPT : Carriage paid to

 این اصطلاح شبیه اصطلاح CFR است با این تفاوت که CFR مخصوص حمل دریایی کالا است ولی CPT هر نوع حملی را شامل میشود


CIP : Carriage and insurance paid to



DAF : Delivered at frontier


DES : Delivered Ex ship


DEQ : Delivered Ex quay


DDU : Delivered duty unpaid


DDP : Delivered duty paid